Зазначаємо, що вчитель має право корегувати послідовність
вивчення тем, визначених у навчальній програмі на свій розсуд.
Новою для
учнів та вчителів, які викладають інформатику в 7 класі, буде тема «Розв’язування компетентнісних задач», що є однією з
важливих складових роботи в системі навчання інформатики. Розв’язування
компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
· визначення, ідентифікація даних: учень розуміє
умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у
тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
· пошук даних: учень формує стратегію
розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову
пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою,
здійснює пошук даних в Інтернеті);
· управління: учень структурує потрібні дані для
пошуку розв’язку;
· інтеграція: учень порівнює і зіставляє відомості
із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно
зупиняє пошук;
· оцінка: учень правильно шукає відомості в базі
даних, відбирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
· створення: учень враховує особливості
призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних,
стисло і логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
· передавання повідомлень: учень у разі потреби
архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює
підсумковий документ акуратно та презентабельно.
При проектуванні компетентнісних задач слід врахувати, що в 7 класі
опрацювання даних учнями повинно здійснюватися за допомогою однієї технології
або в одному середовищі, у 8 класі – двох технологій або у двох середовищах, у
9 класі – кількох технологій або в кількох середовищах.
Учитель самостійно добирає кількість і зміст компетентнісних задач. Оцінювання компетентнісних задач є
обов’язковим для всіх учнів класу.
Детальніше ознайомитися з теорією проектування компетентнісних задач у
інформатиці можна за покликаннями:
Відповідно до зазначених рекомендацій авторський колектив пропонує методичні підходи до проведення уроків формування компетентностей в учнів на уроках інформатики. Ознайомитись із презентацією рекомендацій можна на сторінці блогу http://inf7-m.blogspot.com/p/blog-page.html
Немає коментарів:
Дописати коментар