Сплануй та реалізуй у середовищі Скретч проект, за яким при натисканні на кнопку Старт з’являється вигляд сцени, де розміщено три кнопки з номерами мелодій. Після натискання кнопки з номером мелодії розпочинає звучати одна із трьох, запускається таймер — цифри від 1 до 5 змінюються послідовно, відображається один із трьох виглядів сцени. За цей час користувач має натиснути кнопку з назвою почутої мелодії. Якщо назву мелодії обрано неправильно — гра припиняється, якщо правильно — кнопка з номером та назвою зникають, і гру можна продовжувати далі.
У підручнику запропоновано план розв'язування завдання:
- Сплануй проект.
- Завантаж середовище Скретч і виконай наступні кроки для створення проекту.
- Обери вказівку Файл/Новий. Додай до проекту об’єкт: кнопка Старт. Для цього виконай імпорт нового образу з папки Речі (Things) — кнопка Button.
- Перейди в режим редагування кнопки й у графічному редакторі додай текстовий напис із назвою кнопки. Зміни його розмір до потрібного.
- Аналогічно додай інші об’єкти: кнопки з назвою та номером мелодії 1, кнопки з назвою та номером мелодії 2, кнопки з назвою та номером мелодії 3.
- Додай зображення фону сцени та імпортуй ще три нові образи фону.
- Додай об’єкт Таймер — цифру 0 із набору Літери (Letters) та п’ять нових образів — цифри від 1 до 5.
- Визнач методи та склади програми для подій:
Відповідно до запропонованого плану виконаний початкове вікно проекту має вигляд:
Програмний код для об'єкта Мелодія1:
Програмний код для об'єкта Мелодія2:
Програмний код для об'єкта Мелодія3:
Програмний код для об'єкта Назва1:
Програмний код для об'єкта Назва2:
Програмний код для об'єкта Назва3:
Програмний код для об'єкта Таймер:
Програмний код для об'єкта Сцена:
Налаштування фонів об'єкта Сцена:
Налаштування образів об'єкта Таймер:
Вигляд сцени після завершення часу відгадування мелодії:
Вигляд сцени після правильного відгадування мелодії:
Вигляд об'єктів можна дібрати із заготовок або створити самостійно.
Зазначимо, що план розв'язування завдання "Кругообіг води в природі" детально описаний у підручнику (с. 133-135) та поданий у вигляді ситуацій-завдань у зошиті для перевірки предметних компетентностей з інформатики для 7 класу, підготовленого авторським колективом в УОВЦ "Оріон".
Якщо у вас будуть інші розв'язки завдання - радо їх розмістимо на сторінках блогу. Вдалих уроків!
4 коментарі:
Дуже дякую!
Маю запитання, а як же бути з "Якщо назву мелодії обрано неправильно — гра припиняється"?
При програванні одної з мелодій, натиснення на будь-яку назву мелодії дає правильний результат.
Як бути?
Пане Сергію, відповіді на ваші запитання передбачають використання змінних. Оскільки у програмі вони не передбачені, то ми для дітей, які виконують зазначене завдання і при тестуванні виявляють окреслені проблеми, пропонуємо додатково ознайомитись із використанням змінних у проекті та виправити програмний код. Тому це і є компетентнісне завдання, що передбачає виведення учня із зони комфорту, коли потрібно застосувати набуті знання і частково оволодіти новими. Ми пропонуємо повне розв'язування завдання, яке передбачає усі винятки розглядати з обдарованими дітьми, розглянувши додаткові можливості Скретч, які не передбачені програмою. І звісно - це робота в позаурочний час, оскільки протягом уроку без попередньої та додаткової підготовки це завдання виконати важко.
Зрозуміло. Погодьтесь, маючи інструкцію в підручнику, дане завдання не під силу виконати навіть обдарованим учням, та більше того, далеко не кожен вчитель зможе виконати завдання. Я відношусь до тих вчителів, яким не під силу виконати дане компетентнісне завдання. Тож маю надію отримати від Вас рекомендації.
Дописати коментар